Visuele identiteit de Uithof

De Uithof in Den Haag is voor velen een begrip. Oorspronkelijk gebouwd als een van de eerste Nederlandse 400m-ijsbanen, is er nu een sport- en congrescomplex ontstaan compleet met sneeuwbaan, klimmuur, ijshal en kartbaan. In april 2006 is de Uithof met zijn toen nieuwe eigenaren ambitieus van start gegaan en hebben na een grondige verbouwing met een geheel nieuwe visuele identiteit definitief gebroken met het verleden. De Uithof is weer de plek geworden waar jong en oud zich thuisvoelt, zich kan uitleven én ontspannen.

SAVE is in 2006 gevraagd om de Uithof een geheel nieuw gezicht te geven, passend bij de uiteenlopende doelgroepen. In vier maanden tijd ontwikkelde het projectteam een nieuwe visuele identiteit die naar vele verschillende communicatiemiddelen werd doorvertaald. De Uithof is volgens ons een plek waar iedereen zich een sportieve winnaar voelt en dit kan delen met anderen, een plek waar het gebeurt. Daarom is in beeld en kleur gekozen voor het overbrengen van het juichgevoel. Tot midden 2010 hebben we vrijwel alles wat de Uithof nodig had ontworpen. > www.deuithof.nl

PROJECTTEAM

Art direction/
grafisch ontwerp/DTP
Allard van Basten Batenburg
Janneke Hendriks
Joke Herstel
Interactief ontwerp
Jeroen Schmit
Opdrachtnemer/ projectmanagement
SAVE Projects
Saskia Verschelling